Rezolvari Probleme Update CS 1.6 2013

După update-ul mirific pentru Counter-Strike 1.6, din februarie 2013, am avut multe experienţe neplăcute cu jocul. Am scris despre acest lucru în alt articol. În acesta voi încerca să propun câteva soluţii pentru a îmbunătăţi jocul şi să-l apropiem cât mai mult de senzaţia vechii versiuni. S-a schimbat driverul OpenGL, modul de operare al mouse-ului, chiar şi locaţia folderului, unde era instalat jocul. Ca urmare multe GUI-uri nu mai funcţionează.

Probleme întâlnite şi posibile rezolvări ale acestora (aceste soluţii nu se vor potrivi pentru toată lumea, fiindcă avem configuratii şi drivere diferite):

Voi începe cu ultima problemă apărută: sdl2.dll was not found. Aceasta apare la ultima versiune beta Februarie 26 2013 (5969). Rezolvarea este simplă: VERIFY INTEGRITY OF GAME CACHE din LIBRARY la Counter-Strike şi Half-Life.

probleme_cs_01.jpg

probleme_cs_02.jpg

 

Rezolvari Probleme OpenGL

Problemele au apărut imediat şi la randarea grafică OpenGL. Pentru majoritatea bugurilor este de ajuns adăugarea -nofbo în SET LAUNCH OPTIONS. Mai există şi -nomsaa, adăugaţi şi asta, dacă celălalt nu vă rezolvă probelemele. Dacă mai aveţi probleme cu afişarea, forme albe sau negre, probabil aveţi o placă video mai veche cu driver OpenGL neactualizat. Încercaţi să actualizaţi driverele plăcii la ultimele versiuni posibile.

probleme_cs_03.jpg

probleme_cs_04.jpg

Apoi setaţi în config.cfg valoarea fps_max 99.5 şi veţi avea fix 100 fps. Dacă treceţi de 100 fps, atunci jocul va încetini. Debifaţi Wait for vertical sync, Enable HD models if available pentru modele vechi, bifaţi Allow custom addon content pentru descărcarea resurselor lipsă la conectarea pe un server. Dacă aveţi placă  video veche bifaţi şi Low video quality.

probleme_cs_05.jpg

Cvaruri pentru afişarea grafică, care pot fi trecute în config: gl_vsync 0 şi gl_ansio 0.

 

Rezolvari Probleme Mouse

Cele mai multe probleme au apărut în legătură cu mouse-ul. Mulţi avem mouse-uri de gaming cu care ne-am obişnuit, le-am reglat după stilul nostru, iar acest update a schimbat acceleratia, timpul de răspuns etc. Pentru a adresa aceste probleme s-a adăugat un nou cvar m_rawinput. Ce face acesta? Dacă folosim m_rawinput 0, jocul va folosi driverele Windows pentru controlarea mişcării mouse-ului, la valoarea m_rawinput 1 se elimină driverele şi se accesează mouse-ul mai aproape de nivel hardware. În joc se simte un timp de răspuns superior cu acest cvar activat, dar este destul de buguit, provoacă freeze, clickuri continue etc.

 

Setari si Cvaruri Mouse

Pentru a forţa jocul să nu piardă nici cele mai fine mişcări ale mouse-urilor cu DPI mai mare s-a introdus încă un cvar -mousethread. Acesta se adaugă tot în SET LAUNCH OPTIONS. Dacă decideţi să îl folosiţi, mai aveţi nevoie de setarea corectă a cvarului m_mousethread_sleep în config. Acesta se setează invers proporţional cu polling rate-ul folosit de mouse.

1000 Hz - m_mousethread_sleep 1
500 Hz - m_mousethread_sleep 2
250 Hz - m_mousethread_sleep 4
125 Hz - m_mousethread_sleep 8

Alte cvaruri de setat şi testat pentru mouse:

cl_mousegrab 0 sau 1
m_filter 0 sau 1
m_customaccel 0 sau 1
m_customaccel_exponent 1
m_customaccel_scale 0.04
 

probleme_cs_06.jpg

S-a anunţat că cvarurile noforce au fost scoase din noul engine. Totuşi se pare că acestea mai au un oarecare efect. Se trec în SET LAUNCH OPTIONS: -noforcemaccel -noforcemparms -noforcemspd.

 

Comments (1)

Cancel or