Prezentare HL 2: Episode Two

hl2ep2-cover.jpg

Half-Life 2: Episode Two este a doua tranşă de episoade din seria Half-Life 2. Primele două episoade din Half-Life 2 au fost dezvoltate în acelaşi timp de echipe separate. Acest episod a fost lansat ca parte a unui pachet, inclus în The Orange Box. O copie separată a Episode Two este disponibil via Steam în întreaga lume. Continuând cu politica Valve de a orienta fiecare episod pe o anumită temă sau un set de tehnologii, Episode Two urmăreşte să se concentreze pe medii expansive, de călătorie şi liniare mai puţin. În urma evenimentelor de încheiere din Episode One, Gordon Freeman şi celelalte personaje, trec de la City-17 la peisajul rural înconjurător.

Versiunea retail Episode Two a fost lansată pe 10 octombrie 2007 în America de Nord şi Rusia pentru Windows şi Microsoft Xbox 360, după amânări repetate. Versiunea pentru PlayStation 3 trebuia să fie lansat cu două sau trei săptămâni mai târziu, a fost produs separat de Electronic Arts Studio din Marea Britanie, dar a fost în continuare amânat. Pentru restul lumii, data de lansare a fost 18 octombrie. Versiunea de Steam a fost lansat la nivel mondial pe 10 octombrie 2007 . Ca şi în predecesorii săi, în Episode Two Gordon Freeman trebuie să treacă printr-un set de niveluri liniare, luptând cu trupele transumane cunoscute ca Combine, precum şi cu creaturi extraterestre ostile. Puzzle-urile şi secvenţele care implică vehicule au fost intercalate pe tot parcursul jocului. Unul dintre punctele focale ale Episode Two este să se utilizeze foarte des vehiculele în zonele deschise. Cu toate acestea, jocul îşi păstrează stilul original liniar până la bătălia finală. Episode Two include puzzle-uri mai multe decât în Episode One. Jocul are numeroase "realizări" pentru efectuarea anumitor sarcini. Unele dintre acestea sunt esenţiale pentru progresul în joc, cum ar fi ajutând la respingerea unei invazii antlion, sau înfrângerea primilor Hunters.

antlion.jpg

Antlions

Altele sunt trucuri opţionale sau fapte pe care jucătorul le poate efectua, cum ar fi uciderea unui soldat Combine cu grenadele lor proprii sau lovirea unui anumit număr de inamici cu maşina. Episode Two include o nouă specie Hunter, care a fost văzută pentru scurt timp într-un mesaj înregistrat în Episode One. Hunter este unul dintre cei mai periculoşi duşmani în joc şi ca mijloc de dezvoltare emoţională pentru Alyx Vance. Hunter este un inamic puternic şi elastic de care jucătorii trebuie să alerge de multe ori, căutând un mijloc pentru a-i înfrânge, mediile din Episode Two sunt concepute în acest sens. Două forme noi de Antlioni sunt prezente. Primul este un antlion cu strălucire închisă, o creatură inofensivă, care funcţionează ca o sursă de sănătate şi lumină. Al doilea este antlion lucrător (sau "acidlion") al cărui organism produce un acid puternic şi otrăvitor. În secţiuni mari din joc se utilizează o maşină, care seamănă cu un 1969 Dodge Charger. Se pare că a fost reglată pentru performanţă. Un sistem radar este instalat mai târziu în joc. În bătălia finală, un rack de stocare pentru Magnusson Devices este adăugat.

hunter.jpg

Hunters

În contrast cu mediile urbane din Episode One, Episode Two acţiunea se dezvoltă în zonele rurale, sate, păduri, precum şi facilităţi miniere şi peşteri de munte. Localizarea exactă rămâne vagă, cu semne în limba rusă încât să facă aluzie la o setare generică est-europeană, deşi pompe de gaze cu preţurile afişate în suedeză adaugă confuzie. Gameplay-ul este în unele părţi şi, într-o măsură mai mică geografic liniară decât în jocurile anterioare, cu lupta culminantă în special pe o hartă întreagă, decât într-o arenă închisă.

rural.jpg

Wide Map

În continuarea poveştii din Half-Life 2 şi Episode One, Episode Two este format din şapte capitole şi descrie călătoria lui Gordon Freeman şi Alyx Vance la o mare bază de rezistenţă, numită White Forest. Forţele Combine au folosit distrugerea Cetăţii să înceapă deschiderea unui portal masiv, prin care armata lor va fi capabilă să înceapă invazia odată ce ajunge la dimensiunea critică. Cu toate acestea, explozia a cauzat, o întrerupere de curent a portalului şi comunicaţiilor, lăsând Combine izolat şi dezorganizat un timp. În plus, unii dintre ei încă sunt împrăştiaţi în regiune după evacuarea Cetăţii. O parte esenţială a transmisiei, a fost copiată de Alyx şi Gordon înainte de explozia reactorului. Acesta conţine date referitoare la formarea super portalului, pe care rezistenţa le poate utiliza pentru a distruge portalul înainte de formarea acestuia. După Gordon şi Alyx ies din ruinele de tren şi pornesc spre White Forest. La o mină abandonată, Alyx este grav rănită de un vânător (Hunter). Ele sunt descoperite de un vortigaunt, care îi conduce la o bază de rezistenţă subterană. Vortigaunts au puterea de a o vindeca pe Alyx, cu toate acestea, Gordon trebuie să intre în prima colonie antlion din apropiere pentru a recupera larvele necesare pentru ritualul de vindecare.

car.jpg

Gordon's Car

Odată ce extractul este preluat şi începe procesul de vindecare, G-Man îl contactează Gordon, capabil să se infiltreze între Vortigaunts, deoarece aceştia sunt ocupaţi cu Alyx. El face aluzii la importanţa lui Alyx în planurile proprii pe termen lung, dezvăluind că el a păstrat viaţa lui Alyx la Black Mesa, în ciuda obiecţiilor altora. G-Man sugerează unei Alyx inconştiente să spună tatălui ei să se pregătească pentru consecinţe neprevăzute. După ce Alyx se vindecă, ei pornesc spre White Forest. Ei sosesc înainte de un convoi de trupe Combine, în ciuda faptului că sunt încetiniţi de ambuscade multiple, blocade, şi un Advisor. Acolo, Alyx şi Gordon sunt reuniţi cu Dog, Isaac Kleiner, şi Eli Vance. Player-ul face cunoştinţă cu Dr. Arne Magnusson, un alt fost om de ştiinţă din Black Mesa , care este egoist şi autoritar. Oamenii de ştiinţă se pregătesc cu o rachetă, pe care aceştia intenţionează să-l utilizeze cu o  matrice de sateliţi lansată în timpul evenimentelor din Half-Life, pentru a închide portalul Combine.

vorts-alyx.jpg

Vortigaunts and Alyx

După ce Gordon combate o încălcare a bazei de către forţele Combine, Alyx înmânează Dr. Kleiner mesajul de la Judith Mossman. Aceasta conţine imagini şi locaţia Borealis, o navă de cercetare dispărută în aer subţire. Jucătorului nu îi este dezvăluit exact conţinutul navei sau natura semnificaţiei sale, deşi se sugerează că orice ar conţine are potenţialul de a provoca un dezastru la fel de mare ca la Black Mesa dacă este folosit necorespunzător. Alyx livrează mesajul sugerat mai devreme de G-Man. Eli dezvăluie Gordon că G-Man a procurat proba pentru testare, care a cauzat cascada rezonantă şi a primit acelaşi avertisment, atunci când Gordon a intrat în camera de testare. Eli este zguduit fizic de avertizarea nouă şi promite noi dezvăluiri pentru Gordon.

stryder.jpg

Stryder

În timp ce racheta este în curs de pregătire, White Forest este atacat de o duzină de Striders escortaţi de Hunteri. Gordon se angajează în luptă şi îi distruge folosind explozibil experimental creat de Magnusson. După ce racheta este lansată cu succes şi portalul închis, Eli îl avertizează din nou pe Gordon despre "marfa" de pe Borealis, pe care el îl vrea distrus, iar cei trei intră într-un hangar unde Alyx a reparat un elicopter vechi. Aici ei au fost surprinşi de o pereche de Advisori, care îi imobilizează. Alyx şi Gordon sunt apoi obligaţi să privească neputincioşi, cum Eli este apucat de unul dintre ei şi ucis brutal. Ei sunt luaţi şi duşi să fie executaţi, Dog aude strigătele lui Alyx, intră prin acoperiş şi îi provoacă la fugă. Jocul se termină cu Alyx în doliu peste corpul tatălui ei.

alyx-mourning.jpg

Alyx and Eli

Jocul a avut un scor mediu de 90% bazat pe 21 comentarii pe Game Rankings. Pe metacritic jocul a avut un scor mediu de 90 din 100, bazat pe 18 comentarii. Dan Adams a evaluat jocul la 9.4 din 10 şi a lăudat efectele sale vizuale îmbunătăţite şi mediile expansive, dar a criticat lungimea de şase ore ca un neajuns.

Sursa: Wikipedia

 

Comments (0)

Cancel or