Prezentare HL 2: Episode One

hl2ep1-cover.jpgHalf-Life 2: Episode One este primul dintr-o trilogie de episoade care servesc drept continuare pentru jocul video first-person shooter din 2004: Half-Life 2. Acesta a fost dezvoltat de Valve Corporation şi lansat pe 1 iunie 2006. Iniţial numit Half-Life 2: Aftermath, jocul a fost mai târziu redenumit în Episode One, mai târziu Valve a decis utilizarea unei structuri episodice pentru joc. Similar cu Half-Life 2, Episode One foloseşte, de asemenea, motorul de joc Source. Jocul a debutat cu noi tehnologii de iluminat, animaţie, precum şi cu îmbunătăţiri AI.

Evenimentele jocului au loc imediat după cele din Half-Life 2, în şi în jurul oraşului sfâşiat de război City-17. Episode One îi urmăreşte pe omul de ştiinţă Gordon Freeman şi pe însoţitoarea Alyx Vance în lupta continuă contra cronometru a umanităţii împotriva forţelor transumane cunoscute sub numele de Combine. La începutul jocului,  Gordon se trezeşte în afara bazei de operaţiuni al inamicului, Cetatea, după ce a rămas inconştient după evenimentele de încheiere ale Half-Life 2. Pe parcursul jocului, Gordon călătoreşte cu Alyx încearcând să evacueze oraşul. Când jocul ajunge la capăt, Gordon şi Alyx sunt prinşi într-un accident major, şi soarta lor este dezvăluită, în continuare, în Episode Two. În Episode One, jucătorii avansează printr-o serie de niveluri liniare şi se confruntă cu diverşi duşmani şi aliaţi. Episode One integrează de asemenea, sarcini tutorial, pentru a familiariza playerul cu mecanica jocului, fără a se rupe de imersiune. Un HUD apare pe ecran pentru a afişa starea de sănătate a personajului, energia, şi muniţia. De-a lungul jocului, jucătorii accesează arme  noi şi muniţie, care sunt folosite pentru a apăra caracterul în faţa forţelor inamice. La începutul jocului, jucătorul câstigă o armă unică, arma gravitaţională, care joacă un rol crucial şi permite jucătorului să folosească fizica pentru a manipula obiectele de la distanţă, atât în luptă cât şi scenarii de rezolvare a puzzle-urilor. Inteligenţa artificială (AI) pentru Alyx Vance, însoţitoarea lui Gordon, a fost proiectată special pentru a juca cooperativ în Episode One, pentru a completa abilităţile jucătorului. În plus, ea a fost programată special pentru a evita efectuarea acţiunilor mecanice sau repetitive, cum ar fi repetarea dialogului sau anumite rutine în situaţii de luptă. Exemple de acest joc cooperativ includ lupta în niveluri subterane. În acest scenariu, jucătorul poate conserva muniţie, utilizând o lanternă pentru a ajuta la faţa locului, şi Alyx ucide duşmanii din sens opus. În mod similar, Alyx va lua adesea poziţii strategice şi oferă foc de acoperire.

blackmesa.jpg

Black Mesa Research Facility

Originalul Half-Life are loc într-un laborator la distanţă numit Black Mesa Research Facility. Jucătorul preia rolul lui Gordon Freeman, un om de stiinţă implicat într-un accident care deschide un portal inter-dimensional cu lumea Xen prin care intră în facilitate creaturi extraterestre ostile. Dupa terminarea nivelurilor în încercarea de a scăpa de instalaţie şi a închide portalul, jocul se încheie cu un personaj misterios, care îi oferă o sarcină lui Freeman. Protagonistul este ulterior pus în stază de acest personaj misterios cunoscut sub numele de G-Man. Half-Life 2 continuă povestea, în care G-Man îl scoate pe Freeman din stază şi-l introduce pe un tren spre City-17 la un număr nedeterminat de ani după evenimentele din primul joc, cu Pământul acum înrobit de forţele transumane ale Combinei. Half-Life 2 se încheie cu o bătălie culminantă în vârful Cetăţii, care afectează foarte puternic reactorul. Atunci când se pare că Alyx şi Gordon trebuie să fie înghiţiţi de explozie, G-Man apare încă o dată. După ce l-a lăudat, îl extrage pe Gordon şi îl pune în stază din nou.

vortigaunts.jpg

Vortigaunts

Episode One începe după explozia reactorului, când Gordon a fost extras de către G-Man şi unde Alyx Vance a fost lăsat în urmă. Timpul brusc îngheaţă, şi apar Vortigaunts, care o salvează pe Alyx din explozie. După ce ea este salvată, Vortigaunts care apar înaintea lui G-Man, stau între el şi Gordon. Ei îl teleportează pe Gordon departe de scenă, spre nemulţumirea lui G-Man. Gordon se trezeşte în afara Cetăţii, şi se reuneşte cu Alyx, care este mulţumită să-l vadă. Alyx îi contactează pe Eli Vance şi Isaac Kleiner, care au scăpat din oraş, şi este informată că Cetatea este în pericol de a exploda în orice moment. Kleiner declară că explozia ar putea fi suficient de mare încât să distrugă total City-17, şi singura modalitate pentru ei de a supravieţui este de a reintra în Cetate şi a încetini colapsul nucleului instabil. Eli este de acord atunci când nu vede nici o altă opţiune. Alyx şi Gordon reintră în Cetate şi reuşesc să întârzie explozia. Ea descoperă că Combine accelerează deliberat distrugerea Cetăţii pentru a trimite un mesaj la planeta Combine. Face o copie a mesajului, care provoacă atacuri amplificate ale forţelor inamice. Alyx apoi localizează şi descarcă o transmisie de la Dr. Judith Mossman care descrie un anumit proiect nou localizat, dar sunt întrerupţi de un atac. Ulterior, ei urcă la bordul unui tren să scape din Cetate. Trenul deraiează, forţându-i să continue pe jos. Ajunşi în City-17 personajele asigură acoperire pentru pasagerii care urcă la bordul unui tren. Pentru a păstra supravieţuitorii în condiţii de siguranţă, Alyx şi Gordon optează pentru alt tren. Ei au reuşit să scape chiar când reactorul începe să se detoneze. Energia trimite mesajul Combine, iar unda şocului ajunge din urmă trenul provocând deraierea trenului. Ultimul lucru pe care jucătorul îl aude este răsucirea metalului şi pe Alyx şoptind numele lui Gordon. Soarta lor este dezvăluită în continuare, în Half-Life 2: Episode Two.

hl2ep1-ruins.jpg

City-17

Episode One este disponibil ca parte a unui pachet cunoscut sub numele de The Orange Box, care include, de asemenea, Half-Life 2, Episode Two, Team Fortress 2, şi Portal. Episode One a primit în general o reacţie pozitivă , şi aspectele cooperative ale gameplay-ul au primit laude în special. O critica negativă a fost lungimea scurtă a jocului, ceea ce nu ar justifica preţul său.

Sursa: Wikipedia

 

Comments (0)

Cancel or